راهنمای خرید هارد دیسک (Hard disk)
 
computer
 
شنبه 17 اسفند 1392برچسب:, :: 18:54 ::  نويسنده : sajad

 

.

هارددیسک بایستی بتواند تمام برنامه ها و اطلاعات شما را در خود جای دهد. خوشبختانه ظرفیت هارددیسک ها روز بروز بیشتر می شود و سرعت آنها نیز بالاتر می رودهنگام خرید کامپیوتر به هارد دیسک کمتر از ظرفیت 60 یا 80 گیگابایت راضی نشوید.

هر چه ظرفیت بالاتر باشد، بهتر است. برای سرعت هم امروزه 7200 دور در دقیقه (rpm) رایج است که مناسب می باشد. اگر خیلی کیفیت برایتان مهم است به دنبال هارددیسکی باشید که حداقل 8 مگابایت حافظه نهان (Cache) داشته باشد.

(توضیحات بیشتردر مورد اصطلاحات در سایر مقالات سایت میکرو رایانههارددیسک های جدیدتر که براساس استاندارد Serial ATA ساخته شده اند راحت تر مدیریت می شوند اما معمولا فقط در کامپیوترهای جدیدتر نصب می شوند.

در موقع خرید، بررسی هارددیسک کامپیوتر، آسان ترین و قابل فهم ترین کار است زیرا کافی است فقط دو پارامتر را بررسی کنید: ظرفیت و سرعت.

امروزه اکثر هارددیسک ها بر مبنای ظرفیت گیگا بایت (GB) سنجیده می شوند. معنی آن این است که هارددیسک فرمت شده حاوی ظرفیت بیلیون بایت است. توجه کنید که وقتی هارددیسک فرمت می شود، ظرفیت آن اندکی کمتر نشان داده می شود و این موضوع همیشه جای بحث بین خریدار و فروشنده بوجود می آورد! به هرحال هر چه این عدد کنار GB بزرگتر باشد، ظرفیت هارددیسک هم بیشتر است.
اکثر کامپیوترها با هارددیسک های با سرعت 7200 یا 5400 دور در دقیقه عرضه می شوند. هارددیسک های 5400 دور در دقیقه کندتر هستند. سرعت 7200 امروزه معمول است و عملکرد خوبی هم دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشق و آدرس sajad3654.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 12
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

.

.

ک

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ